29 de setembro de 2011

REPORTAGEM TATAME - (20/09/2011)

Demian back to Jiu-Jitsu against Santiago: “I can’t forget where I came from”
By Erik Engelhart
Photo UFC 
After being defeated by Mark Munoz in UFC 131, Demian Maia is wants a win really badly over a countryman, Jorge Santiago, who’s also coming from a loss, in his case to Brian Stann. The bout will happen on October 8th in Texas, United States and it’ll happen on the 136th edition of the event.
Demian did most of his trainings in Salvador, Bahia, and now he’s doing the final phase of his preparation in São Paulo, with the support of BJJ black belts such as Igor Silva and Ricardo Evangelista.
On an interview with TATAME, Jorge Santiago stated he doesn’t fear Demian’s ground game and said that if the BJJ graduated at Brase makes a mistake, he can finish him up. Demian, on the other hand, told TATAME he doesn’t believe Santiago will want to fight on the floor with him.
“I believe Santiago wont initially want to fight me on the ground, I don’t believe he’ll take me down to work on the floor. I came to this fight aware that it can go to the floor, but his game plan won’t be to take me down, I believe”, bets.
Without submitting no one since Chael Sonnen, in UFC 95, in 2009, Demian knows he can’t let his evolution at striking blur his Jiu-Jitsu and he’s trying to balance things up.
“I’ve been evolving a lot on the trade of punches, but MMA is a big challenge and you have to balance all modalities, I can’t evolve my Boxing and forget my strongest point, which is the ground game. That’s why MMA is so complex… I must evolve in other modalities, but I can’t forget where I came from, Jiu-Jitsu, otherwise I’ll lose myself”, said Demian, who only thinks about the win.
“This win will be very important to me, because I need to erase that loss to Mark Munoz so I can figure among the top athletes of the division. I’m training a lot and keeping my balance and I’ll bring this win home. I’m training everything together, without focusing on one specific modality, and I can’t reveal my game plan, it’s a secret. What I can say is that I’ll be pretty confident and well trained”, concludes.


Demian volta ao Jiu-Jitsu contra Santiago: "Eu não posso esquecer de onde vim"
 

Depois de ser derrotado por Mark Munoz no UFC 131, Demian Maia é quer uma vitória muito mal ao longo de um compatriota, Jorge Santiago, que também vem de uma derrota, no seu caso com Brian Stann. A luta vai acontecer em 08 de outubro, no Texas, Estados Unidos e vai acontecer na edição 136 do evento.
Demian fez a maior parte de seus treinamentos em Salvador, Bahia, e agora ele está fazendo a fase final de sua preparação em São Paulo, com o apoio dos  faixa preta BJJ como Igor Silva e Ricardo Evangelista.
Em entrevista à TATAME, Jorge Santiago afirmou que ele não teme Demian jogo de chão e disse que se o BJJ graduada em Brase comete um erro, ele pode acabar com ele para cima. Demian, por outro lado, disse à TATAME que não acredita Santiago vai querer lutar no chão com ele.
"Eu acredito que não vai Santiago inicialmente quer lutar comigo no chão, eu não acredito que ele vai me levar para o trabalho no chão. Eu vim para esta luta consciente de que pode ir para o chão, mas seu plano de jogo não será para me levar para baixo, eu acredito ", aposta.
Sem submeter ninguém desde Chael Sonnen, no UFC 95, em 2009, Demian sabe que não pode deixar a sua evolução no borrão impressionante o Jiu-Jitsu e ele está tentando equilibrar as coisas.
"Eu tenho vindo a evoluir muito no comércio de socos, mas MMA é um desafio grande e você tem que equilibrar todas as modalidades, não posso evoluir o meu Boxe e esquecer o meu ponto mais forte, que é o jogo de chão. É por isso que o MMA é tão complexo ... Eu deve evoluir em outras modalidades, mas não posso esquecer de onde vim, Jiu-Jitsu, caso contrário, vou me perder ", disse Demian, que só pensa na vitória.
"Esta vitória será muito importante para mim, porque eu preciso apagar essa derrota para Mark Munoz para que eu possa figurar entre os melhores atletas da divisão. Estou treinando muito e manter o meu equilíbrio e eu vou trazer essa vitória em casa. Estou treinando tudo junto, sem focar em uma modalidade específica, e eu não posso revelar o meu plano de jogo, é um segredo. O que posso dizer é que eu vou estar bastante confiante e bem treinado ", conclui.

Tradução: Google Tradutor

Nenhum comentário:

Postar um comentário